دلایل طراحی سایت برای شرکتها

دلایل طراحی سایت برای شرکتها

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه داشتن یک وب‌سایت مناسب یکی از ابزارهای کارآمد در تبلیغات و ارتقاء اهداف فروش سازمان‌ها و شرکت‌هاست. وب‌سایت‌ها نقش بسیار مؤثری در معرفی محصولات به مشتریان دارند. مسئله طراحی وب‌سایت را نباید صرفاً به عنوان یک شغل کاملاً مجزا در نظر گرفت. طراحی وب امروزه به شاخه‌های بسیار زیادی تقسیم شده است، از برنامه‌نویسی، گرافیک، سئو تا تولید محتوا و ... . طراحی سایت چیزی بیشتر از صرفاً یک هدف تبلیغاتی میان‌مدت است. طراحی سایت و سئو را باید به نوعی یک تبلیغات استراتژیک بلندمدت در نظر گرفت و پایه‌سایر روش‌های تبلیغاتی را بر اساس آن بنا نهاد. هزینه‌کردن جهت طراحی سایت یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی می‌باشد که اگر به صورت موثر انجام شود، می‌تواند سهم به‌سزایی در فروش محصول و خدمات شرکت ایفا کند.

اولین نکته‌ای که هنگام طراحی وب‌سایت باید در نظر بگیرید، مسئله ظاهری سایت می‌باشد. زیبایی و مرتب بودن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده درست و به‌جا از رنگ‌ها، سادگی سایت، ریسپانسیو بودن و ارتباط مناسب صفحات وب‌سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مسئله دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، سئو سایت می‌باشد.

سئو به معنای بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجوگر می‌باشد. بیش از 95 درصد کاربران از موتور جستجوگر گوگل برای دست‌یافتن به اطلاعات صحیح استفاده می‌کنند. این موتور جستجوگر نقش ممتازی در میان وب‌سایت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، دارد. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مشتریان برای طراحی سایت، دیده شدن سایت در صفحه اول گوگل می‌باشد. هدف اغلب مشتریان از طراحی سایت، افزایش تماس با شرکت و افزایش فروش است.

متاسفانه برخی مشتریان تصور نادرستی از مفهوم سئو دارند. بسیاری هنوز گمان می‌کنند که با پر کردن وب‌سایت از مطالب کپی شده از سایت‌های دیگر، انجام بازدیدهای صوری از سایت و ... می‌توانند رتبه سایت خود را ارتقاء بخشند، در حالی که موارد این چنینی نقش مخربی در رتبه سایت در گوگل دارد. سئو مفهومی پویا، پیچیده و بسیار جذاب است که برای درک آن، نیازمند مطالعه و کندوکاور، و همچنین تجربه می‌باشد.

مورد دیگری که مشتریان عزیز باید در مورد سئو سایت بدانند، این است که سئو و پروسه بالا آوردن سایت در صفحه گوگل یک کار زمان‌بر است و نیاز به کار و بروزرسانی مداوم سایت دارد. اینطور نیست که یک شبه سایت شما به صفحه اول گوگل منتقل شود. البته راهکار کوتاه‌مدتی در این زمینه وجود دارد و آن استفاده از تبلیغات پولی گوگل (Google AdWords) است که با خرید شارژ و انتخاب یک کلمه کلید وب سایت شما با آن  کلمه به صفحه اول گوگل منتقل می شود.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

 


سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.