دلایل عدم توفیق در سئو سایت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اغلب شرکتها و اشخاصی که برای کسب و کار خود سایتی طراحی کرده اند می کوشند وب سایت خود را در صفحه اول گوگل بالا بیاورند.برخی از افراد در این زمینه موفق می شوند و برخی نیز شکست می خورند و در نهایت کار را نیمه تمام رها می کنند.اما دلایل این شکست چیست و چرا اشخاص به اهداف از پیش تعیین شده در زمینه سئو سایت و بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل نمی رسند .

مهم ترین و کلی ترین دلیلی که می توان برای این امر بیان کرد این هست که هدف انتخاب شده با توانایی های لازم  و هزینه تعیین شده مطابقت ندارد.گاها افراد توقع بسیار بالایی دارند و بدون توجه به اهمیت کلمات کلیدی انتخاب شده، می خواهند وب سایت خود را در اندک زمان ممکن خود در صفحه اول گوگل بیابند .این اشخاص پس از صرف مدت زمان اندکی دست از کار می کشند و نا امید می شوند .همچنین برخی افراد توانایی های لازم در زمینه سئو سایت را ندارند و صرف آشنایی با کامپیوتر و کار با سایت می خواهند در زمینه سئو به موفقیت های مورد نظر برسند.

برای انجام سئو بایستی از مهارتهای بسیار بالایی برخوردار بود. البته این مهارتها یک شبِ حاصل نمی شود و نیاز به مطالعه و پشتکار فراوان دارد.در سئو بسیار دیده شده است که نتیجه های فعالیت های انجام شده چند ماه بعد ظاهر می شود. گوگل در مدت زمان های معینی به صورت کلی رنکینگ های سایتها مختلف در زمینه های مختلف را بررسی و به روزرسانی می کنند و ممکن است جهش شما به صفحه اول گوگل به صورت قدم به قدم و صفحه به صفحه نباشد و برای مثال وقتی در صفحه چهارم هستید بعد از یکماه با جهش به صفحه اول گوگل دست یابید . از این رو مطمئن باشید تلاش های شما بی ثمر نخواهید بود و این تلاش ها به نسبت در رتبه بندی گوگل دیر یا زود لحاظ خواهد شد.موردی که در انجام سئو حتما باید رعایت کنید این هست که انجام سئو را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهید و هرگز برای پیشرفت سئو سایت دست به تکنیکهایی که به عنوان سئو سیاه شناخته می شوند نزنید.سئو سایت را کاری بلند مدت در نظر بگیرید و طوری برنامه ریزی کنید که به صورت مداوم و روزانه بر روی سئو سایت خود کار کنید .شاید به نظر شما کار سختی به نظر برسد ولی ما به صورت روزانه ،بدون توقف و بدون ترسیم نقطه پایان بر روی سئو کار می کنیم .برای ما برای سئو سایت نقطه پایانی وجود ندارد همانطور که برای کار وفعالیت نقطه پایانی نیست . بهترین روش در سئو سایت این هست که در ابتدا ترکیبی از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی ساده ای را برای اهداف خود در سئو سایت در نظر بگیرید .انتخاب کلمات کلیدی سئو انتخابی هوشمندانه هست که با رسیدن به این اهداف شما برای انجام سئو با کلمات سخت تر ترغیب خواهید شد هرگز در زمینه سئو سایت تسلیم نا امیدی نشوید.

در زیر برخی دیگر از عوامل موثر در عدم توفیق در سئو سایت را بررسی می کنیم.

عدم پشتیبانی و آپدیت منظم سایت:هرگز برای مدت زمانی طولانی سایت را  به حال خود رها نکنید و حداقل در فاصل زمانی معینی در هفته یا ماه سایت را با مطالب  و اطلاعات جدید به روزرسانی کنید.

طراحی نامناسب و بی کیفیت سایت:طراحی بد و بی کیفیت سایت می تواند سئو سایت را نیز بی اثر کند و کاربر با دیدن سایت نامنظم و زشت به سرعت از آن خارج می شود.

کپی مطالب از سایر سایت ها:کپی مطالب از سایتهای دیگر، اگر تاثیر منفی بر ر وی سایت شما نداشته باشد تاثیر مثبتی  نخواهد داشت .البته برخی افراد با کمک ترفندهایی از این روش استفاده می کنند و نتایج مثبتی هم می گیرند ولی شناسایی سایت شما به عنوان یک سایت کپی کننده توسط گوگل می تواند عواقب بدی برای سایتتان داشته باشد.کم بنویسید ولی درست و اصولی بنویسید والبته خودتان بنویسید.

عدم تولید محتوای مفید و منحصربه فرد: برای پیش برد اهداف سئو باید بتوانید محتوایی منحصربه فرد و مفید برای کاربران تولید کنید؛ در غیر این صورت نباید انتظار پیشرفت های قابل توجه در سئو باشید.

استفاده از هاستینگ نامناسب:استفاده از هاستینگ های نامعتبر و ارزان می توانند به بدترین شکل شما را ناامید کنند و در تنگنا قرار دهند .حتما سعی کنید از سرورهای معتبر داخلی هاست خود را خریداری کنید.

کندی بیش‌ازحد سایت: سرعت لود شدن سایت از عوامل کلیدی در رتبه‌بندی سایت توسط موتورهای جستجوگر است. اگر سایتی دارید که لود شدن آن بیش از 3 ثانیه طول می‌کشد، دست‌به‌کار شوید و اقدام به بهبود سرعت سایت کنید.

عدم  شناسایی و توجه به الگوریتم های جدید گوگل:گوگل در بازه های زمانی منظمی اقدام به به روزرسانی و بهبود الگوریتم های خود برای رتبه بندی وب سایت ها می نماید .عدم توجه به این تغییرات می تواند پیشرفت سئو سایت شما را کند کند و چه بسا تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد .برای دست یافتن به روش ها و الگوریتم ها جدید سئو جستجوی این منابع با زبان انگلیسی بهترین روش می باشد .همچنین وب مستر ها بایستی همواره سعی کنند از همه روش های پیشنهادی گوگل برای سئو استفاده کنند و استفاده از تنها یک یا دو روش برای پیشبرد اهداف سئو استراتژی مناسبی نمی باشد.برای مثال برخی افراد تنها اقدام به ایجاد لینک های متعدد در سایت خود و سایتهای دیگر می کنند واز تولید محتوای مناسب و سایر اقدامات اصولی برای سئو سایت غفلت می کنند.

نتیجه گیری

اگر مدام بر روی سئوی سایت خود کار می کنید و نتیجه ای نمی گیرد شاید باید روش کار خود را تغییر دهید.ممکن است به جایی برسید که سایت شما از روش های تکراری سئو اشباع شده باشد وحتی روش های مفید قدیمی که سابقا استفاده می کردید بر رتبه سایت شما تاثیر چندانی نداشته باشد .شاید سایت شما کمبود و کاستی داشته باشد و نیاز باشد که آن کمبود را رفع کنید. شاید نیاز باشد تغییر و تحولی در صفحات ایندکس شده وب سایت خود دهید.می توانید  به جای تکرار کارهای تکراری سایت خود را ابتدا بررسی و آنالیز کنید و به بررسی کلیه موارد تاثیرگذار سایت بر سئو بپردازید.به یاد داشته باشید که همه موارد تاثیرگذار بر سئو را نمی توانید در اینترنت بیابید و مواردی هست که خود باید به صورت تجربه کشف کنید.

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری


سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.