10 روند مدرن طراحی سایت در سال 2022

وب سایت شما تقریباً ۹۵ درصد از اولین برداشت بازدیدکننده از کسب و کار شما را بر عهده دارد. طراحی عالی می تواند به شما در بهبود تعداد فروش کمک کند. به همین دلیل است که بسیار مهم است که طراحی وب مدرن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. اما چه روندهای مدرن طراحی وب در افق سال ۲۰۲۲ در پیش است و چگونه می توانید از آنها برای تازه کردن سایت خود استفاده کنید؟ آیا نیاز به طراحی وب مدرن و الهام از بازاریابی دیجیتال دارید؟ در زیر ۱۰ مورد از مهم ترین تکنیک هایی عملی که می توانید برای ارتقاء کیفیت وب سایت خود استفاده کنید را ذکر می کنیم.
۱- فضای سفید: طراحی وب سایت مدرن در حال بازگشت به مینیمالیسم با جزر و مدی از فضای سفید هدفمند است، دقیقاً مانند مجلات چاپی. مانند جریان‌های طبیعی، فضای سفید به حرکت بازدیدکنندگان در صفحات سایت شما کمک می‌کند و از یک عنصر به عنصر دیگر منتقل می‌شوند؛ استفاده از رنگ سفید یک سلسله‌مراتب بصری ایجاد می‌کند که در آن هیچ عنصری توجه را از کل منحرف نمی‌کند. فضای سفید اتاق تنفس به چشم بینندگان اجازه استراحت می دهد. همچنین با تعریف روابط بین عناصر صفحه به درک مطلب کمک می کند.

وقتی دو عنصر نزدیک به هم باشند و فضای سفید کمی در بین آنها وجود داشته باشد، چشم انسان آنها را به عنوان یک واحد می بیند. از طرف دیگر، اگر دو عنصر بیشتر از هم فاصله داشته باشند، چشمان شما آنها را جداگانه می بیند. فضای سفید به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا سلسله مراتب سایت شما را شناسایی کنند. و آنها از فضای سفید برای یافتن مهمترین اطلاعات در صفحات استفاده می کنند، بنابراین دانستن نحوه استفاده از فضای سفید در وب سایت شما به بهبود تجربه کاربری سایت شما (UX) کمک می کند. مثال: نگاهی به فضای سفید در مجموعه دیجیتالی Myles Nguyen به عنوان یک طراح وب و تعامل بیندازید. ببینید چگونه شما را مستقیماً به تمام بخش‌های مهم هدایت می‌کند؟ مقدار فضای سفیدی که او از طراحی سایت مدرن خود به جا می گذارد به چشمان شما اجازه می دهد تا به راحتی سفر کنند و مکان های زیادی برای استراحت در اختیار شما قرار دهند. این نمونه طراحی وب مدرن، مینیمالیسم را با استفاده متفکرانه از فضای سفید بازتعریف می کند.
۲-سرصفحه تمام صفحه: هدرهای تمام صفحه راهی برای طراحی وب مدرن در سال ۲۰۲۲ هستند. طراحان وب می‌توانند تغییرات هدر را پیاده‌سازی کنند، اما یک راه‌اندازی محبوب شامل اضافه کردن متن کلیدی یا دکمه‌های فراخوان برای اقدام (CTA) در سمت چپ هدر با تصاویر چشم‌گیر در سمت راست است. این به این دلیل است که خوانندگان بیشتر توجه خود را روی سمت چپ بالای صفحه شما متمرکز می کنند.

trello modern web design

مثال: وب‌سایت Discord که یک برنامه چت صوتی و متنی برای گیمرها ارائه می‌کند، مثال خوبی است. Discord یک تصویر جالب و عجیب را در سمت راست هدر خود به نمایش می گذارد و مزایای سرویس پولی خود را در سمت چپ برجسته می کند. دکمه‌های CTA آن‌ها به وضوح مشخص شده‌اند و به بینندگان می‌گویند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهند تا تجربیات اضافه‌شده را دریافت کنند. با اسکرول کردن به پایین، متوجه خواهید شد که Discord عناصر سایت را در کارت‌ها گروه‌بندی می‌کند، و اطلاعات آن‌ها را شیک، قابل یافتن و خواندن آسان می‌کند و در عین حال عنصر سرگرم کننده را حفظ می‌کند. می‌توانید ببینید که چگونه وب‌سایت‌هایی مانند این، احساس پیچیدگی بازی می‌کنند.
۳-مکان نماهای بازیگوش: وب سایت های مدرن اغلب مکان نماهایی دارند که مشاهده صفحات را به یک تجربه جدید تبدیل می کنند. پیاده‌سازی مکان‌نماهای بازیگوش در سایت شما در سال ۲۰۲۲ می‌تواند به سادگی تغییر شکل مکان‌نما یا به پیچیدگی کدنویسی انیمیشن‌های فعال شده با مکان‌نما باشد. در هر صورت، بازدیدکنندگان شما در تعامل با مکان نماهای منحصر به فرد زمان بسیار خوبی خواهند داشت. مثال: پائولو فورناسیر مکان‌نمای فوق‌العاده‌ای را در نمونه کار آنلاین خود تنظیم کرده است. هنگام پیمایش روی متن تراز عمودی منوی پیمایش، مکان‌نما عکس‌های مختلف را با یک انیمیشن موج‌دار و صدای پیانو نمایش می‌دهد. به دلیل بازیگوش بودن انیمیشن، کاربران به راحتی چند دقیقه مکان نما خود را روی منوی پیمایش شناور می کنند. نیاز نیستنشانگر شما نباید به پیچیدگی این مورد باشد، اما افزودن یک عنصر منحصر به فرد به مکان نما مطمئناً مقداری چاشنی به وب سایت شما اضافه می کند.
۴-پیمایش پویا: پیمایش پویا یکی دیگر از روندهای مدرن طراحی وب برای سال ۲۰۲۲ است. یکی از نسخه‌های اسکرول پویا سرعت‌های پیمایش متفاوتی را برای پیش‌زمینه و پس‌زمینه سایت شما تنظیم می‌کند تا جلوه‌ای سه بعدی به بازدیدکنندگان بدهد. مثال: نگاهی سریع به سایت کریپتون بیندازید تا ببینید چگونه پیمایش پویا یک سایت را سرگرم کننده می کند. ویدیوی پس‌زمینه همچنین می‌تواند در پیمایش پویا گنجانده شود، جایی که ویدیو فقط زمانی پخش می‌شود که کاربران پیمایش کنند - و با اسکرول پویا، می‌توانید انیمیشن‌ها را فعال کنید و تصاویر خود را مانند جادو نشان دهید
۵-. تصاویر سفارشی تصاویر به برند و وب سایت شما جان می بخشند. وقتی صحبت از تصویرسازی به میان می آید، طراحی وب مدرن برای سال ۲۰۲۲ از انتشارات چاپی و سایر قالب های هنری سنتی الهام می گیرد. روزگار تصاویر استوک کوکی ها گذشته است، وب سایت هایی که تصاویر سفارشی را در طراحی وب مدرن خود در سال ۲۰۲۲ وارد می کنند.
مثال: به عنوان مثال به هنر تصویرگر مشهور آلیس لی نگاهی بیندازید. او تصاویر سفارشی برای برندهای محبوبی مانند میسی و واشنگتن پست طراحی کرده است. هنر او به جرقه روند رو به رشد تصاویر سفارشی برای برندهایی کمک کرده است که به نظر می‌رسند مستقیماً از یک کتاب داستان بیرون آمده‌اند. و با افزایش قابلیت‌های کدنویسی، تصاویر فراتر از طراحی دوبعدی پیشرفت می‌کنند. حتی در حال حاضر، طرح های دیجیتال توهمات سه بعدی را به وجود می آورند که لایه دیگری از عمق را به اینترنت اضافه می کند. مثلا: تغییر آهسته از یک رنگ به رنگ دیگر با سایه شیب سبک های برش دیجیتالی که طرح های برش خورده از لایه های کاغذ را تقلید می کنند تعامل مکان نما سه بعدی که کاربران نمی توانند در سایت شما با آن درگیر شوند همچنین ممکن است از این موارد لذت ببرید.
۶-طراحی: شبکه طراحان وب مدرن در سال ۲۰۲۲ به بازی با شبکه ها ادامه خواهند داد - و احتمالاً طرح نامتقارن حتی محبوب تر خواهد شد. مثال: نمونه کار آنلاین Jingqi Fan نشان می دهد که یک چیدمان نامتقارن چقدر می تواند کاربردی باشد. سایت او فضای سفید فراوان و سبکی مینیمال را به نمایش می گذارد که تصاویر پروژه او را برجسته می کند، در حالی که طراحی نامتقارن سایت او را تازه، هیجان انگیز و جذاب نگه می دارد. بسیاری از طراحان برتر از CSS Grid Layout استفاده می کنند تا تمام قابلیت های طرح بندی چاپ را به وب بیاورند. CSS Grid Layout که به عنوان Grid نیز شناخته می‌شود، یک سیستم طرح‌بندی شبکه دو بعدی برای Cascading Styles Sheet است، که یک زبان برنامه‌نویسی که طرح‌بندی یک صفحه سایت HTML را توصیف می‌کند Grid به طراحان وب اجازه می‌دهد تا طرح‌بندی‌هایی را برای طراحی وب واکنش‌گرای پیچیده آسان‌تر و پیوسته‌تر در بین مرورگرها ایجاد کنند. طرح‌بندی شبکه‌ای CSS هنوز راه زیادی در پیش دارد تا با همه رابط‌ها سازگار شود، اما همچنان به عنوان یک روند برتر طراحی وب برای سال ۲۰۲۲ شتاب بیشتری به دست می‌آورد.
۷- روند رنگ: هر سال یک رنگ محبوب جدید برای وب وجود دارد. در سال ۲۰۱۹ آبی بود و در سال ۲۰۲۰ نعنایی بود. برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود که سایه آبی الهام گرفته از فناوریرنگ سال باشد. شیب ها روندی هستند که از سال ۲۰۲۰ ادامه می یابد و طراحان احتمالاً به کاوش در عمق هایی که می توانند طراحی را با شیب ها ببرند ادامه خواهند داد. روانشناسی رنگ ها همچنین نقش مهمی در روند طراحی وب در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت. مطمئن شوید که قبل از ایجاد یک پالت رنگی جدید برای شرکت خود، در مورد روانشناسی رنگ ها تحقیق کنید. مهم است که رنگ های شما با برند شما مطابقت داشته باشد. برخی از گرایش‌های کوچک‌تر طراحی وب در رنگ‌ها احتمالاً ادامه خواهند داشت.
۸-فونت های پررنگ: طراحی وب مدرن در سال ۲۰۲۲ حتی بیشتر با فونت ها بازی خواهد کرد. نوع طرح‌ریزی شده و تایپ پررنگ نیز در بسیاری از مکان‌ها چهره خود را نشان می‌دهند - از نام‌های تجاری گرفته تا سرفصل‌های صفحه نوع و ضخامت فونت مهم است

۹. افزایش تمرکز بر UX/UI: گرایش های طراحی وب مدرن در سال ۲۰۲۰ بر روی انسان متمرکز شد و این موضوع در سال ۲۰۲۲ اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. UX سایت شما باید در سال ۲۰۲۲ روان، بدون وقفه و جذاب باشد.
. ۱۰-داستان های تاثیرگذار و جذاب: در نهایت، وب سایت های مدرن در سال ۲۰۲۲ در داستان گویی خواهند درخشید. برای اینکه سایت شما به یک وب سایت مدرن واقعی تبدیل شود، یاد بگیرید که چگونه در محتوا و کمپین های تبلیغاتی خود داستان های جذاب بگویید. با طراحی وب سایت درجه یک و داستانی متقاعد کننده، سایت شما مطمئناً مخاطبان هدف شما را جذب کرده و تبدیل به آن می کند. مثال: وب سایت برند غذایی پایدار Zume نمونه خوبی از استفاده از وب سایت شما برای بیان داستان است. زوم مشکلی را تشخیص داد، تصمیم گرفت آن را برطرف کند، و آنها به دنیا می گویند که چگونه آن را با کارآمدتر کردن آماده کردن غذا در یک وعده غذایی در یک زمان انجام می دهند. این سایت تمیز و قابل اسکن است و دارای تعداد زیادی تصاویر و اینفوگرافیک و همچنین یک ویدیوی بسیار جذاب است که توضیح می دهد که آنها چه کسانی هستند و هدف آنها چیست.

لینک منبع انگلیسی: https://www.webfx.com/blog/web-design/modern-web-design/

 نویسنده : مهندس مرتضی خیری


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.